Koning Willem II College

Het Koning Willem ll College is een school voor mavo, havo, atheneum en gymnasium. Leerlingen kunnen in de onderbouw een plusprofiel kiezen (atelier, podium, sport, ICT & mediadesign). Daarnaast is het een LOOT-school: topsporters in spƩ kunnen hier school en sport combineren. Ook kan de opleiding van de dansacademie goed gecombineerd worden met het behalen van een diploma. De school is er trots op een school te zijn voor scholieren met heel verschillende achtergronden. Veel van hen behalen een diploma dat hoger is dan het advies waarmee ze binnen kwamen.

Brede leerervaring

Als student word je ondergedompeld in de school: je wordt niet alleen ingezet bij lessen maar doet ook mee met allerlei activiteiten, helpt met bijles en studiehulp geven, kunt observeren en onderzoek doen. Tijdens de regelmatige intervisies wordt van elkaar geleerd. Hierbij worden de podiumleerlingen van de school bijvoorbeeld als trainingsacteur ingezet. Ze blijken dan heel lastig te kunnen zijn: jij kunt daar dan je vaardigheden bij inzetten!