Mencia de Mendoza Lyceum

Het Mencia de Mendoza Lyceum vind je in een recent verbouwd, gemoderniseerd pand in het zuiden van Breda. Oud en nieuw worden gecombineerd, traditie en vernieuwing, passend bij de school.

Ervaar hoe leuk lesgeven is

Als collega in opleiding ervaar je, hoe leuk het lesgeven aan havo- en vwo-leerlingen is. Plus hoe uitdagend het lesgeven aan tweetalige klassen is! Je maakt o.a. kennis met taalgericht (vak)onderwijs (CLILL) en leert wat een Global Citizen School te bieden heeft.

Er is veel aandacht voor taal en cultuur. Leerlingen worden voorbereid op het halen van internationale certificaten voor Duits, Engels, Frans en/of Spaans. Ze kunnen op uitwisseling, reis, in actie komen voor een goed doel of deelnemen aan allerlei sportieve activiteiten. Want ook buiten de lessen leer je!

De leerlingen zijn betrokken, nemen de regie over hun leerproces en worden voorbereid op het wereldburgerschap. Zij hebben een goede houding en kennis om te kunnen functioneren in onze snel veranderende maatschappij, waarin grenzen vervagen.

Ben jij geïnteresseerd in activerende werkvormen, formatief toetsen, differentiëren? Dan ben je van harte welkom op Mencia!