Newmancollege

Het Newmancollege is een brede scholengemeenschap met een technasiumafdeling (voor havo en vwo) en het Bèta Challenge-Programma (voor mavoleerlingen) voor de creatieve leerlingen met veel belangstelling voor bètavakken en techniek. De school biedt bovendien de mogelijkheid voor leerlingen die voldoen aan de daarvoor gestelde eisen om een meer flexibele leerroute voor een vak te volgen.

Stage lopen op onze school

Per jaar hebben we gemiddeld zo’n dertig stagiaires die intensief met elkaar samenwerken. We hebben een rijke traditie op het gebied van collegiale coaching tussen stagiaires onderling. Tevens word je gekoppeld aan een ervaren werkplekbegeleider die jouw ontwikkeling nauwlettend volgt en daar actief aan bijdraagt.

Samen met je collega-stagiaires en de werkplekbegeleiders zorgt de schoolopleider voor een stevig vangnet. We creëren samen een veilige leeromgeving voor jou als aspirant-docent waarin jij je identiteit als docent kunt ontdekken, successen kunt beleven maar ook veilig fouten mag maken.

Vanuit het verleden hebben we een goede samenwerking opgebouwd met diverse lerarenopleidingen, zowel op het HBO als het WO. Omdat ons onderwijs op een kwalitatief hoog niveau ligt, bieden wij ook graag ruimte aan studenten van eerstegraads docentenopleidingen/universiteiten. Het Newmancollege heeft een technasiumafdeling; vandaar dat wij ook voor studenten van de TU/Delft en TU/Eindhoven een interessante leeromgeving bieden.

Wil je bij ons stage komen lopen?

Stuur dan je sollicitatiemail naar onze schoolopleider en voeg een uitgebreid CV toe.