Onze Lieve Vrouwelyceum

Het Onze Lieve Vrouwelyceum is een school voor havo, atheneum en gymnasium: afdelingen waar de leerling na de brugklas voor kan kiezen. Het leerproces is zodanig ingericht dat het voor leerlingen interessant en uitdagend blijft om leerstof te verwerken en vaardigheden aan te leren. Het leertraject is erop gericht dat leerlingen inzicht krijgen in hun eigen capaciteiten en interesses, sturing leren geven aan hun eigen leerproces en verantwoordelijkheid leren nemen voor hun handelen. We onderscheiden ons van andere scholen in Breda met onze 'OLV-specials'.

Degelijke traditie én moderne benadering

Stage lopen op een prettige school?  Dat kan op het Onze Lieve Vrouwelyceum, het OLV, te Breda. Het OLV combineert een lange, degelijke traditie met een moderne onderwijskundige benadering. De school kent een prettige, collegiale werksfeer waarin de leerling centraal staat. Naast het streven naar prima leerresultaten is er veel aandacht voor culturele en sportieve activiteiten. De school trekt leerlingen uit Breda en de wijde omgeving. Door een lange traditie op het gebied van collegiale coaching, staan op onze school de deuren voor elkaar open zodat stagiairs en collega's op een veilige manier met en van elkaar kunnen leren.

Aantrekkelijke leerplek voor stagiairs

Het OLV beschikt over een groot aantal goed getrainde en gemotiveerde werkplekbegeleiders. In combinatie met een bijzonder prettige leerlingenpopulatie, maakt dit onze school tot een aantrekkelijke leerplek voor stagiairs. Omdat ons onderwijs op een kwalitatief hoog niveau ligt, bieden wij tevens graag ruimte aan studenten van 1e graads docentenopleidingen.