Orion Lyceum

Op het Orion Lyceum voor havo en vwo leer je leerlingen en collega's snel kennen. Het is een overzichtelijke school met in elke jaargang zo’n 40 leerlingen. We bieden eigentijds onderwijs waarin onderzoekend leren, persoonlijke ontwikkeling en maatwerk centraal staan. De lessen worden gegeven in leerateliers en je bent op afwisselende manieren met lesstof bezig. Ben jij op je plek bij het Orion Lyceum?

Co-teaching en leerateliers

In de leerateliers krijgen leerlingen les van een vakdocent en een co-teacher. Als stagiair word je de co-teacher van je werkplekbegeleider. Je draait de lessen dus samen. In overleg met je begeleider bepaal je wat je graag wil leren tijdens je stage en waar je tijdens de lessen mee bij kunt dragen vanuit je eerdere ervaringen als leraar in opleiding en als mens. Zo krijg je, ongeacht de fase van je studie, als snel een rol in de klas.

Orion biedt jou een stageplek waar je veel leert over collegiale samenwerking en pedagogische- en didactische coaching. Je leert de leerlingen snel en goed kennen en hebt veel mogelijkheden tot persoonlijk begeleiden van (groepjes) leerlingen. Hierbij is ruimte voor zowel trajecten waar wat meer uitleg nodig is als trajecten die juist om uitdaging vragen.