Sint-Oelbertgymnasium

Het Sint-Oelbertgymnasium is een klein, veilig categoraal gymnasium, dat opvalt door de prettige leer- en werksfeer. We bieden een sterk gymnasiaal kernprogramma aan, met daaromheen een flexibele schil vol met keuzemogelijkheden voor extra begeleiding en/of extra uitdaging.

Gevarieerd aanbod

We zijn een (aspirant-)begaafdheidsprofielschool en bieden bijvoorbeeld ook versterkt talenonderwijs (Cambridge Engels, Goethe Duits, DELF Frans) en Russisch aan. Ons Science Lab, Six Sigma en de bètaplus-projecten stimuleren leerlingen een onderzoekende houding te ontwikkelen.

De school heeft geregeld stagiairs voor diverse vakken. Zij worden begeleid door een vakcollega uit de betreffende sectie. De school heeft ruimte voor studenten uit het tweede- en eerstegraads opleidingsgebied.