Stedelijk Gymnasium Breda

Het Stedelijk Gymnasium Breda is een categoraal gymnasium met ongeveer 800 leerlingen. Onze school is gevestigd in een prachtig modern gebouw in het hart van Breda. Er heerst een prettige en veilige sfeer, wat ten goede komt aan de leer- en werksfeer. Het Stedelijk wil leerlingen een solide basis bieden voor het vervolgonderwijs en hun rol in de samenleving door kwalitatief goed, maatschappijbewust en ontwikkelgericht onderwijs.

De ontwikkeling van de leerling staat centraal

Onze school biedt in klas 1 en 2 een kern-/flexrooster aan. Dit houdt in dat iedereen de kernlessen volgt, maar daarnaast kan de leerling ook zijn/haar eigen flexlessen invullen: kies je voor versterkt wiskunde of voor een verdiepende les Frans bijvoorbeeld? Het is de bedoeling dat dit kern-flexrooster meegroeit gedurende de komende jaren. Naast de reguliere lessen kunnen leerlingen zich ook ontwikkelen op verschillende andere vlakken. Denk hierbij aan de verschillende Olympiades waaraan leerlingen kunnen deelnemen, maar ook aan de debatclub, het schoolkoor, Robotica, Model European Parliament (MEP), Honours Program, Spaanse lessen, Cambridge Engels, verschillende leerlingcommissies, enzovoort.