Fontys Hogeschool voor de Kunsten (FHK)

Alle kunsten samen op één plek

De Fontys Hogeschool voor de Kunsten (FHK) verenigt 17 uitvoerende en docentenopleidingen op één plek, van de Master Kunsteducatie tot de Rockacademie, van Docent Beeldende Kunst en Vormgeving tot Dance Academy. In de docentenopleidingen Dans, Beeldende Kunst en Vormgeving, Theater en Muziek worden studenten opgeleid tot een kunstvakdocent die aan de slag kan in het kunsteducatieve veld. Dat is voor ons een breed veld, van het voortgezet onderwijs en het primair onderwijs tot musea. Studenten eigen ontwikkelen hun bevlogenheid voor kunst en cultuur, leren die zelf te maken, te onderzoeken, erover te praten en over te brengen.

Ambitie en samen opleiden

Onze ambitie is om Fontys Hogeschool voor de Kunsten te ontwikkelen tot een interdisciplinaire kunsthogeschool, waarin op actieve wijze wordt samengewerkt met partners uit de werkvelden. Samenwerking met scholen en cultuurinstanties in de omgeving en het investeren in samen opleiden vinden we van belang. Daarom gaan we steeds vaker samenwerkingen aan met partners in de omgeving om werkplekleren ook echt samen te doen.

Onderzoek

Onderzoek van Fontys komt tot stand in nauwe samenwerking met het werkveld en is gericht op de vernieuwing en verbetering van de beroepspraktijk waartoe wij opleiden. Het onderzoek is georganiseerd binnen lectoraten en expertisecentra.