Libréon (voorheen SKVOB)

Libréon is per 1 september 2021 de nieuwe naam voor de SKVOB e.o. (Stichting Katholiek Voortgezet Onderwijs Breda en omstreken). Binnen deze stichting wordt dagelijks les gegeven aan meer dan 8.500 leerlingen binnen zeven scholen, op veertien locaties en met iets meer dan duizend medewerkers. De scholen staan niet alleen in Breda maar ook in Zundert, Baarle-Nassau, Oosterhout en Bergen op Zoom en hebben een belangrijke regionale functie.

Zeer breed palet van onderwijs

De stichting biedt een zeer breed palet van onderwijs aan, van (specifiek/breed) vmbo tot en met (categoriaal) gymnasium, van tto tot Dalton, van Vrije School tot PLEION-school, van technasium tot cultuurprofielschool. Libréon wil dat er iets te kiezen is, zowel voor leerlingen als voor medewerkers. Door het aanbieden van keuzes kunnen leerlingen en medewerkers zich optimaal ontwikkelen.

Investeren in mensen

Libréon investeert in mensen, met als doel: (1) Iedere leerling verlaat de school met een passend diploma. En (2) Iedere medewerker is vakkundig en werkt met plezier. In het ambitieplan staat een viertal thema’s centraal:

1. vernieuwend onderwijs;
  2. HRM op maat;
  3. duurzame leefomgeving;
  4. strategische positionering in de regio.

Per 1 september een nieuwe naam: Libréon!